Konference: Employer branding

Bliv inspireret og tag første spadestik til at blive bedre til at tiltrække og fastholde medarbejdere.

På denne konference får du forudsætningerne til at arbejde med employer branding i din virksomhed – uanset størrelsen på din virksomhed og om du er på jagt efter din næste lærling, projektleder eller noget helt tredje.

Vi blander foredrag med best practice-historier fra lokale virksomheder og så får du en værktøjskasse med øvelser, du kan tage med hjem og arbejde videre med. Vi vil give dig blod på tanden og klæde dig bedre på til at styrke jeres employer branding.

Det får du med hjem:

  • Hvordan arbejder netop din virksomhed med den gode fortælling, der tiltrækker og fastholder medarbejdere?
  • Hvor møder du din målgruppe og hvordan bliver du klar til at møde dem?
  • Hvilke kanaler giver mening for dig – messer, Facebook, video-ambassadører eller noget helt fjerde – og hvordan bruger du dem effektivt?

Konferencen giver dig også lejlighed til at møde og erfaringsudveksle med dine HR-kolleger i Silkeborg.

_____

Program:

13.30: Registrering og velkomst

13.40: Når du går i gang – afgræns indsatserne og tænk strategisk! v/Søren Bay, HR Afdelingsdirektør i Jyske Bank

Hvordan arbejder man strategisk med employer branding og hvilke spørgsmål kan du stille dig selv? Prioritér det, der giver mening for din virksomhed.

14.00: Mød din målgruppe – og vær klar med din gode fortælling v/Henrik Engelund, Ejer af core:workers

Lær om de mange forskellige steder, du møder dine potentielle, nye medarbejdere. Du lærer også om, hvordan du formulerer og lever den gode fortælling om jer.

15.30: Pause og netværk

16.00: Fra støvet IT-hus til stærkt brand v/Mette Marie Buhl, HR-direktør i Bankdata

For Bankdata er de rette kanaler altafgørende: Partnerskaber med universiteter, et mindre kontor som fødekanal i Aarhus og ikke mindst en målrettet indsat mod de erfarne potentielle kandidater.

16.30: Få fat i faglærte – og fasthold dem v/Jesper Brahm Johansen, HR-chef i Ejner Hessel

Bliv inspireret af tiltag som videoer med unge ambassadører, annoncering på Facebook-profil og praktikugen, hvor både forældre og unge bliver inviteret helt tæt på virksomheden.

17.15: Afrunding og tak for i dag

_____

Oplægsholderne:

Core:workersHenrik Engelund, Adm. direktør og ejer af core:workers: Hør, hvordan du er dér, hvor jeres målgruppe er, og få du lejlighed til at arbejde med netop jeres gode fortælling. Henrik er Skandinaviens førende ekspert i employer branding og bl.a. forfatter til bogen “Employer branding som disciplin”.

 

Søren Bay MarkSøren Bay Mark, Afdelingsdirektør i Jyske Bank: Kom i gang med at tænke mere strategisk og langsigtet, og bliv i stand til at vælge til og fra. Søren Bay er HR-afdelingsdirektør for HR-partnerafdelingen i Jyske Bank.

 

Jesper Brahm JohansenJesper Brahm Johansen, HR-chef i Ejner Hessel: Hos Ejner Hessel har man masser af lærlinge – og man kan finde ud af at beholde dem! Både store og små virksomheder kan lade sig inspirere af tiltag som videoer med unge ambassadører, annoncering på Facebook og praktikugen hvor både forældre og unge bliver inviteret helt tæt på virksomheden. Jesper er pioneer i Danmark indenfor rekruttering via Facebook-annoncer og brug af video.

 

Mette Marie BuhlMette Marie Buhl, HR-direktør i Bankdata: Bankdata har pustet det lidt støvede IT-udtryk af sig og rekrutterer i dag dygtige, unge IT-folk. Strategien hviler på tre ben: Partnerskaber med universiteter, et mindre kontor som fødekanal i Aarhus og ikke mindst en målrettet indsat mod erfarne kandidater. Mette Marie er HR-chef i Bankdata og tidligere HR-partner i LEGO.

_____

Dagen afholdes i samarbejde med Silkeborg Kommune. Tak til Bankdata for at lægge hus til konferencen.

index

SilkebOrg K V 2 blå CMYK

27. september 2018
kl. 13.00 – 17.00
hos Bankdata
, Stagehøjvej 30
Silkeborg

Deltagelse er gratis, men tilmelding er nødvendig.

Tilmeld dig her

Spørgsmål – kontakt:

Der opkræves et no-show-fee på 250 kr. ved udeblivelse uden afbud senest to dage forinden afholdelse.

Vi vil muligvis tage billeder på dagen til brug i vores generelle markedsføring.