Tyskland – et “sprudlende” nærmarked

erhvervSilkeborg sætter fokus på Tyskland.
Det tyske marked er som bekendt Danmarks største og vigtigste eksportmarked. Nabomarkedet byder dog stadig på et utal af muligheder og lavt hængende frugter – uanset virksomhedens størrelse og branche.

Tyskland er i en opsvingsfase og 2014 bliver et rigtigt godt år. Den forbedrede situation smitter af på de danske eksportører. De vil profitere af den stigende tyske eksport, at en forbedret investeringslyst og af en stærkere forbrugerefterspørgsel.

Vi giver dig svar på, hvor dine muligheder er, og hvordan du kick-starter din eksport.

Program:
Chancer og muligheder i Tyskland v/Jan Hennies, Business Development Manager, Dansk-Tysk Handelskammer

  • Udfordringer for danske virksomheder
  • Muligheder og chancer for danske virksomheder
  • Hvordan kommer jeg i kontakt med de rigtige samarbejdspartnere og kunder?
  • Hvordan skaber jeg succes på det tyske marked?

Vækst og muligheder i metropolregionen München v/Torben Bonde Lauridsen, Business Consultant, LAURIDSEN.DE, München

  • Hvad udgør regionen, hvilke brancher og industri er særligt stærke?
  • Hvilke muligheder byder der sig for danske SMV’er?
  • Hvad skal de danske virksomheder være opmærksomme på?

Begge indlæg er på dansk.

Der vil være mulighed for individuelle rådgivningssamtaler med Jan Hennies og Torben Bonde Lauridsen efter arrangementet. Samtale kan bookes ved henvendelse til Jan Formann.

Dagen arrangeres i samarbejde med:

DI_logo

 

 

 

1. april 2014 kl. 8.30 – 10.00

i Byrådssalen
Det Gamle Rådhus

Torvet 2A, 1. sal, Silkeborg

Arrangementet er gratis, men tilmelding er nødvendig.

Der opkræves et no-show fee på 200 kr. ved udeblivelse uden forudgående afbud senest 28. marts 2014.

TILMELD DIG HER

For at booke samtaler, kontakt: